24 Eylül Pazar 2017
Ana Sayfa / Yazarlarımız / Tunay Devrim / Yitik Ülkeye Yakılmış Bir Ağıt: Azrail’i Beklerken Filmi Üzerine

Yitik Ülkeye Yakılmış Bir Ağıt: Azrail’i Beklerken Filmi Üzerine

Sitemizde yer verdiğimiz, sitemizin nerdeyse en çok izlenen “Persepolis” filmiyle dikkati çeken,  çizgi romancılıktan gelen Marjane Satrapi ile Vincent Paronnaud’un son filmi Azrail’i Beklerken (Chicken with Plums) kederbaz, kalbi kırılmış bir sanatçı maskesinin ardında aslında yitmiş, kaybedilmiş bir ülkenin kalbi kırık sanatçılarının yaktıkları bir ağıdı sunuyor bize…
İran Sineması, Kökler Üçlemesi, Kirazın Tadı gibi filmleriyle ölümsüz olan Abbas Kiyarüstemi, Cennetin Çocukları ile hafızamıza kazınan Majid Majidi, Kandahar filmiyle görselliği yüreğimizin içine ardına kadar sokan Muhsin Mahmelbaf ve bence en büyük hatası Yılmaz Erdoğan, Monica Belucci ile çalışması olan (ki bir sonraki yazımın konusunu oluşturacak) Annemin Ülkesinin Şarkıları ve Yarım Ay filmleriyle tutsak edilmiş müziğin özgürlük çığlığına nasıl dönüştüğünü  beyaz perdeye yansıtan Bahman Ghobadi ile Dünya sinemasındaki haklı yerini almıştır. Saydığımız yönetmenlerin ve filmlerin ortak yanı,  Devrim’den sonra bir daha asla geriye dönemeyen (Yetmez ama Evetçi tüm aydın Türk sanatçılarına(!) duyurulur), sanatlarını icra etmeyi bir yana bırakalım nefes alma hakları bile kısıtlanan İran halkının ve sanatçılarının acılarını, hapsolunmuşluklarını anlatmalarıdır.
Yukarda da bahsettiğim gibi görünürde kemanı kırıldıktan sonra hayata küsen ve Adalet Agaoğlu’nun Ölmeye Yatmak romanının adını çağrıştıran bir şekilde ölmek için yatağına uzanan ünlü kemancı Nasser Ali Khan’ın geçmişi, çocukları, mutsuz evliliği, keman tutkusu ve en önemlisi İran’ına  (adlı kadına) olan büyük aşkını anlatan Azrail’i Beklerken, aslında tipik bir, sürgündeki sanatçının ülkesine duyduğu özlemi ve geri gelmeyecek İran’a yakılan bir ağıt niteliğinde.
Filmde İran,  ünlü şehri Şiraz, halk ozanı Shahram Nazeri (keman hocası), Azrail’in bile alıntı yaptığı şair Hafız Şirazi ve yönetmenlerin sine-masal tadında sundukları görsellikle fazlasıyla temsil ediliyor. Ama özellikle filmi çekici kılan taraf eski İran’ın,  aynı adlı güzeller güzeli İran (Golshifte Farahani) karakteriyle kanlı canlı bir sevgili imajıyla bize sunulması…
Film hakkında uzun ve karakter tahlillerine içerdiği sine-masal büyüsüne ayrıntılarıyla inmek filmi izleyeceklere haksızlık olacaktır. O yüzden bu kısımları film tutkunlarına bırakıyorum…
Özetle filmi izlerken,  Türkiye’ye, Ataol Behramoğlu’nun dizelerinde dediği gibi üzgün yurdum, güzel yurduma biçilmeye çalışılan bugünkü İran modeline,  kemanı kırılan Nasser Ali Khan gibi ağıt yakmak değil, tam tersi elimden geldiğince sahip çıkma duygusuyla baş başa kaldım…
“Sinema”nın büyüsü, diğer sanat dalları gibi bu duyguları yaşatması, düşündürmesi, sorgulatmasından ileri geliyor olsa gerek… Sizlerin de benzer duygularla filmi izleyeceğinizi tahmin ettiğimden aşağıda yer verdiğimiz filmi keyifle izlemeniz dileğiyle…

Azraili Beklerken

Vizyon Tarihi: 15 Haziran
2012



Yapımı: 2011 – Almanya ,  Fransa


Tür: Animasyon, Dram


Süre: 93 dk.


Yönetmen: Marjane Satrapi, Vincent Paronnaud


Oyuncular: Jamel Debbouze, Mathieu Amalric, Maria de Medeiros, Edouard Baer, Chiara Mastroianni


Senaryo: Marjane Satrapi, Vincent Paronnaud



İlgili Aramalar: Azraili Beklerken İzle, Azraili Beklerken Türkçe Dublaj, Azraili Beklerken filmini izle, Azraili Beklerken full hd izle, Azraili Beklerken film, Azraili Beklerken hd izle, Azraili Beklerken indirmeden izle, Azraili Beklerken filmi,
Azraili Beklerken Tunay Devrim, Azraili Beklerken Tunay Devrim film yorumu, Azraili Beklerken film eleştirisi

İlginizi Çekebilir

Hepimiz Tanrının Çocukları Değil miyiz?

Semir Aslanyürek’in filmi Yedi Avlu’yu izlediniz mi? Aynı avlularda yaşayan Arap, Türk, Ermeni, Kürt, Hristiyan, …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bursa escort-beylikdüzü escort-bursa escort-istanbul escort-istanbul escort